Khamis, 6 Ogos 2009

zufar masuk wad


mggu lepas zufar demam, asyik muntah2. check kat klinik meru, doktor bg ubat. demam surut tp zufar still muntah skit2. aku tgk dia mkin sht so aku blk johor. dah seminggu cuti, byk gak list keja yg perlu disettlekan. hari kedua aku keja, en suami kol ckp zufar kena tahan wad. aku terus inform office dan amik EL, balik shah alam. sampai je kat hospital aku tgk dia tgh baring atas katil, tangan berbalut dan ada jarum untuk masuk air. sebaknya tgk anak sakit.. walaupun dia riuh dgn telatahnya. bila aku cium dia, dia ckp " ummy, kakak cakit.." sambil gosok2 tangan yang berbalut tu. aku ketawa dgr kata ganti nama yg dia guna sambil pujuk dia. bilangan sepupu perempuan yg ramai disebelah aku membuat dia terikut2 membahasakan diri sbg kakak. tp x pe, nanti bila dah ada adik aku yakin pggilan tu akan brtukar kpd abg..3 hari 2 malam di wad, akhirnya zufar dibenarkan pulang. seronok dia dpt main kat umah. tp en suami plak demam, 3 hari jugak dia terbaring, sampai muke pun naik bengkak dan merah2. hm...musim demam.. malam selasa aku blk kota tinggi..sbb ada check up kat klinik pg tu..

2 ulasan:

  1. hush,nape tangan die dibalut begitu sekali?? hekhekhek... kesian, tp tetap comel dan lucu... tu la, slalu lompat2 jerk, tangan tu banyak keja.... udah begitu...

    BalasPadam
  2. sbb masuk air..then balut tebal skit sbb budak ni lasak sungguh..

    BalasPadam