Jumaat, 24 April 2009

teringat

zufar dah semakin besar sekarang, 21 jun ni zufar masuk 2 tahun. sekejap je mase berlalu. teringat lagi kali pertama pandang wajah zufar, merah n suci sampai x sedar air mata mengalir. walau terlalu penat bertarung nyawa, sepanjang malam aku tak tidur, x puas tgk dia. betapa bersyukurnya aku dikurniakan zuriat yang sihat dan sempurna.hm...banyak betul yang dah berubah dalam hidup ni. aku sendiri masih sesuaikan diri dengan adik zufar ni. walaupun baru 2 bulan lebih, selera dia besar, aku kerap pening kepala dan loya sekarang, kadang2 bila pikir soal mabuk memang malas nak mengandung. tp bila aku pikir balik, itulah yang mendekatkan dia dengan ibunya. hati aku meronta2 nak jumpe zufar, tapi bila pk kena naik bas pergi n balik nanti, aku pendam je dalam hati. dua malam aku tido pun mimpi zufar. kenapa la, zufar x sihat ke? risau. tp aku pendam lagi. kalau aku tanya nanti ada org yg terasa.
hm...ada x ibu yg sggup bjauhan dgn anak mcm aku? semata2 kerana kerja...
aku malas nak pk benda ni, bole buat tekanan perasaan.
ikatan antara ibu dgn anak sangat kuat, x kan terputus kerana jarak. lebih2 lagi anak lelaki, walau pun dah bekeluarga nanti dia masih ada tanggungjawab pada ibu. hm...syurganya di bawah telapak kaki ibu jua.
teringat tegur sorg kawan sekerja kat kedai makan tadi " makanlah banyak2 sikit, ko tu makan untuk 2 org" selamba ja mulut dia. mungkin sbb muke aku yg pucat tadi. aku baru bgn tido, pening sgt kpale, tringat belum mkn cpt2 aku solat n gi cari makan. nasib baik ari jumaat, masa rehat panjang. aku tak makan nasi, tapi rojak. ari ni bau nasi pun bole wat aku loya. hm...ni la pgorbanan sorg ibu, dari dalam perut pun ummy dah layan kehendak dia, inikan pula dah lahir nanti. anak2 ummylah harta yang paling bernilai didunia n akhirat..insyaallah..

1 ulasan: